KKground... ......................... . 搜尋文章請按首頁左上角...................................................................................................@留言請按我@

2015年4月29日 星期三

[新聞] 深度娛樂:回到最初的大時代 ─從92年說起

























【狂煲大時代】一隻手掌拍唔響,沒有鄭少秋、劉松仁神級演技,沒有韋家輝創作頭腦,沒有曾謹昌「神經筆」,不可能打造出神劇《大時代》。52歲的曾謹昌是韋家輝編劇訓練班師弟,是《大時代》編審,監製過《笑看風雲》等劇,跳出電視圈後當上周星馳御用編劇,作品有《食神》、《少林足球》、《功夫》及近日周星馳執導的《美人魚》等,現於內地製作公司編寫電影劇本。
《大時代》這部23年前舊作近日重播反應熱烈,背後原來還有許多鮮為人知的故事。曾謹昌日前接受本報專訪,大爆歪理變道理的丁蟹,其實取材自己身邊朋友,最初意屬萬梓良演出;又因為藍潔瑛拒演劉青雲、李麗珍生母,角色最後改為繼母;還有寫丁蟹庭上自辯寫到上晒身、寫劇本寫到眼淚滴濕稿紙,又跟韋家輝度橋度到日日嗌交鬥氣,鬥到將每個橋段推到盡──每一段都是曾謹昌難忘的癲狂歲月。
撰文:戴彩煥

大時代》編審曾謹昌坦言當年在無綫自由度大,令他們創作上可以有咁盡去到咁盡。攝影:葉君海


















當年劇集宣傳單張,曾謹昌保留至今。

























曾謹昌的癲狂歲月

記者:記 曾謹昌:曾
記:點解開拍《大時代》,用股票市場做故事背景?
曾:TVB25周年台慶劇,搵韋家輝監製,我有幸做編審,我識韋家輝好多年,大家編劇出身,但《大時代》係佢做監製之後第一次合作。佢度倫理好犀利,《誓不低頭》真係天下無敵,我自己就鍾意比較宏大啲,我就建議韋家輝不如搞個大啲戰場──股票,喺TVB搭個聯合交易所,夠唔夠膽?股票真係可以一夜之間富貴、一夜之間閉翳,真係一個大時代。
記:有傳丁蟹角色其實係古代大俠,所以搵做慣大俠嘅秋官演出?
曾:我可以話你知,丁蟹係有原形,我真係識得咁嘅人,佢唔係呢行,發生嘅事亦唔係咁,但真係咁嘅個性,呢種人你係度唔到,創作出嚟就好假,所以鄭少秋乜嘢大俠全部假嘅!最初唔係諗住搵鄭少秋,係諗住搵萬梓良(萬子),因為佢好大隻,真係可以一拳打死你,幾似丁蟹。但究竟係萬子唔得搵秋官,抑或發覺秋官更好,呢個我唔敢肯定,過程我冇參與。後尾睇番,誤打誤撞搵秋官效果仲好,萬子做,你只會相信佢係一個偏向狂躁症嘅人,未必做到鄭少秋呢種:「我真係好無辜!」
記:丁蟹掟仔落街、楊羚被姦之後有性病又跳樓自殺,之後青雲幾兄妹仲俾人掟落街,去到咁盡,想挑戰電視尺度?
曾:唔係挑戰電視尺度,係挑戰自己。其實我哋度嘢已經度到唔理(尺度),直情唔記得咗。第一場跳樓戲係韋家輝心願,佢認為個劇咁開一定最勁。黑社會掟玲姐一家落街嗰場,韋家輝開出嚟個題目係點死最恐怖,結果度咗兩日。一班黑社會要整死你,點樣最恐怖?又諗過劈,又諗過開槍同搵車撞死,我話冇嘢恐怖得過赤手空拳逐個逐個掟你落去,結果佢收貨。
同韋家輝度嘢亢奮到癲癲哋,黐咗線,大家唔衰得,日日嗌交,唔講友情,大家係日日都唔開心,好似鬥氣咁,但後尾睇番,係將件事越推越好,去到好盡,所以呢部劇好難拍得番,因為冇咗兩個狂人。其實後尾去到都幾不擇手段,強姦完人之後仲要搞到人有性病,驚唔夠盡,再領多嘢(跳樓自殺),去到我唔隊冧你全家我唔姓曾嗰種感覺。呢個戲就算唔用visual,齋講都好慘,好多場係我執稿時重新寫,好似玲姐喺醫院餵楊羚食嘢,我寫稿時都滴濕幾張稿紙。

丁蟹掟仔落街安排在第一集,韋家輝認為這個開場最震撼。


















丁蟹角色原來最初意屬萬梓良演出。


















記:劉松仁叠報紙叫老細畀次機會,寫劇本時計算晒催淚效果?
曾:一定計到。呢段戲所有創作人員冇份參與,百份百韋家輝功勞,係佢寫,你睇《誓不低頭》,佢係無限呢啲橋,最擅長。頭五集好多場戲係佢寫,後三十五集就好多場戲係我寫。
記:點解安排松哥咁早死?
曾:唔係劉青雲點出場?松哥肯客串,係監製嘅魅力,加上個劇本佢唔會懷疑,好多演員最緊要劇本好,唔一定做男主角,如果套戲爛,畀你做男主角冇意思,𠵱家摷番出嚟,都有人話神級表現,咁就值啦。不過當年韋家輝說服咗藍潔瑛好耐,最初玲姐本來係親生阿媽,藍潔瑛話實在生唔出、實在過唔到自己嗰關,生咗李麗珍、劉青雲,所以改咗變繼母。
記:慳妹原形係一位女編劇?
曾:係,仲喺呢行,唔講得,但冇份參與《大時代》。
記:部劇原本夜晚7點35分出街,但第一集掟仔落街出街輿論壓力太大,所以調去9點?
曾:出街一個禮拜之後調去9點,兩個原因,第一因為投訴,第二因為收視唔係想像中咁好,以前收視好勁啲劇有40點,但《大時代》好似得30、31點,所以將佢調去當年9點非黃金時間。
記:就因為第一集掟仔落街太多投訴,所以楊羚跳樓同青雲幾兄妹被掟落街鏡頭cut晒?
曾:係,censor(審查)過太恐怖。 

藍潔瑛抗拒演劉青雲、李麗珍生母,所以劇本最終改成繼母。


















記:傳聞韋家輝為咗射穿TVB龍門,所以第一集掟仔落街戲出街當日先拍,然後即剪即播,等內部審查唔切?
曾:記得跳樓戲係出街前幾日拍,係時間好緊迫,唔係為咗要過審查。
記:「股票必勝法」邊個設計?
曾:係韋家輝寫,呢度根本亂寫,後尾嗰段都砌唔番落去。我都問:「你點砌番成一首必勝法呀?」冇人知點解,亦冇打算去諗得明,因為羅樂林儍㗎嘛,佢咪由儍嘅方向出發。
記:劇情影射李嘉誠、何鴻燊、霍英東(三大富商),李福兆(陳萬賢),呂樂(龍成邦)?
曾:絕對,因為呢班人最代表70年代,講聯交所你唔講李福兆咁講乜?
記:《大時代》係你最愛作品之一,有冇最愛金句、場口同角色?
曾:冇話鍾唔鍾意,反而深唔深刻就有,好似玲姐死嗰一段,我執個劇本好投入,《容易受傷的女人》首歌都係我諗埋。另一場係丁蟹法庭自辯,我直情鬼上身咁,丁蟹想講乜嘢,我係完全唔需要諗。
記:有人話韋家輝作品都有個隱藏主題,《大時代》係「執迷」。
曾:各自解讀,我哋純粹想搞一個好好睇嘅戲,韋家輝係強勢監製,冇人夠膽話佢唔得,我又係比較強勢嘅創作人,咪有小小同佢拼,喺度橋過程同佢搏命,即係鬥,佢度一條橋我度一條橋,其實都OK,但總會問對方有冇再好啲,大家將腦入面所有嘢攞晒出嚟做一個劇。
記:有人話部劇有政治隱喻,丁蟹等於共產黨,丁蟹掟仔落街靈感源自六四?
曾:我哋一定冇諗過,一部好戲,涵蓋面好大,喺邊個位切入去,你都總有嘢解釋到出嚟。當年都有視評話《大時代》係講共產黨,一隻大蟹帶住四隻小蟹咪五星旗囉,我哋睇完啼笑皆非。
記:今次重播掀起全城熱話,覺得係乜嘢原因?
曾:原因好簡單,真係好好睇。重播咁大迴響,我真係覺得神奇。𠵱家睇番,當年失手可能係節奏去得太快,冇聽兩句對白已經唔知跟住發生乜嘢事,唔適合阿媽食緊飯洗緊碗睇。
記:TVB開電影版贊唔贊成?覺得有冇得搞?
曾:有得搞,但唔知佢點搞,你唔同《Laughing Gor》有件case喺度,《大時代》係一個整體,好難去抽一條線或者生一件事出嚟,至多係搞丁蟹前傳。將個古仔再拍一次咁有乜好睇?不如睇電視? 

心目中的韋家輝與周星馳

曾謹昌1981年加入無綫編劇訓練班,雖然跟韋家輝是同門師兄弟,但創作上他還是認為星爺更勝師兄一籌。
記:韋家輝26歲監製《義不容情》,29歲拍《大時代》,係咪最年輕監製、神童?
曾:絕對係創作界神童,佢訓練班兩、三個月已經畀佢出嚟獨立做故事。
記:心目中韋家輝又係點嘅一個人?
曾:一個好大壓力嘅人,畀自己嘅壓力強得好緊要,要求好高,可能亦因為咁,佢後期慢慢諗好多哲學、佛理,可能要用呢樣嘢解吓佢心結,同埋佢有大俠情懷,對好多嘢好傳統,特別家庭。
記:周星馳同韋家輝,覺得邊個勁啲?
曾:講創作,一定係周星馳No.1,呢個人我佩服到五體投地,佢觸覺、感覺同變化好犀利,韋家輝係好,但都有不足之處,某方面自信心太強,好自我,但周星馳唔會,佢武功最高境界係吸星大法,我哋只不過喺度死練自己套武功,周星馳係等你練完畀佢,唔介意要你啲嘢,唔介意你好過佢,你好嘅話佢仲好,慳番唔使度!
記:鍾意同邊個合作多啲?
曾:兩個我都鍾意,睇範疇,我鍾意同韋家輝合作做電視,夠痛苦,度電影我鍾意同周星馳。

妙論三台電視風雲

曾謹昌先後在無綫、亞視當過編劇和監製,做過亞視《開心主流派》編劇,也監製過《千王之王重出江湖》等劇,絕對夠資格評近期電視風雲。
記:以前TVB氣氛好,但近20年似乎冇劇拍得住《大時代》。
曾:我覺得係環境問題,當年我哋贏rating要贏到盡,𠵱家都唔知要贏啲乜,亦冇假想敵。冇競爭係一個非常重要原因,因為上頭唔會畀咁多資源你,唔會要求咁高,冇資源下想做好,係好辛苦。
記:點睇近年電視劇?𠵱家劇情經常離不開BBQ、打邊爐,被批評膠劇。
曾:我近年好少睇港劇,做編劇總希望唔理rating,度啲自己未度過嘅嘢,所以呢個問題我唔識答,除非𠵱家管理層扼殺得好緊要,我覺得所有編劇都唔鍾意重複,除非你當做麥當勞或者一份朝九晚五工作,咁就冇得好講,但咁唔係創作,係車衫。
記:亞視被釘牌,王維基又攞唔到免費牌,點睇𠵱家香港電視行業?
曾:亞視可能執咗先仲好,好過喺度吊住條命,然後大家去爭個牌。ATV鹹魚咁,不如死咗去算。免費電視台唔拍劇真係死梗,一定要製造劇集外銷,好似TVB劇集影響全球華人,多幾個電視台梗係好啦,但我係悲觀㗎,𠵱家多咗internet,做電視台係好辛苦。
記:點睇王維基?
曾:我覺得佢唔係講到咁勁,要打冧TVB,唔係憑你一個王維基,你要搵優秀過TVB嘅人返嚟,夠唔夠膽搵徐克、杜琪峯、王家衛拍劇?夠唔夠膽搵麥當雄做成個台話事人?搵到我就會覺得勁,𠵱家你又係搵番TVB啲人,你憑乜嘢睇唔起TVB啲劇?你叻啲咩?我又唔覺得你叻過邵逸夫喎。

(蘋果日報)有片睇
=======================================================================
個人特色:韋家輝8大創作命題 


劉青雲曾說,韋家輝似哲學家多過似導演、編劇、監製。而他的作品,亦處處流露他的個人風格,慣用黑色論調去營造荒誕的違和感,予觀眾一種既詼諧又黯然的無力感。
撰文:馮國康 

破舊立新

韋家輝的創作天空沒有邊際,亦因此從不重複舊橋及盲目跟風,就算有人認為《世紀之戰》是《大時代》續集,但故事架構完全是推倒重來,前者講人情世故,後者論天理因果。當年《古惑仔》系列幾乎將黑幫電影定型,韋家輝便拍了戲謔古惑仔的《一個字頭的誕生》,反其道而行是他的註冊商標。 

斯文敗類

在韋家輝筆下的主角,通常出自低下階層,跟自身處境類似,反觀大學生多數是斯文敗類。以《大時代》為例,方展博離家當學徒,後來靠炒股發達;而旺蟹和利蟹雖然是律師醫生,但卻作奸犯科且一無是處。《義不容情》的法律系學生丁有康(溫兆倫飾),更是壞事做盡的典型大魔頭,最終判處絞刑。 

雙雄格局

在韋家輝影視作品中,雙雄格局屢見不鮮,透過雙雄的對立營造張力,劉青雲更是御用的執行者。《大時代》與鄭少秋股場大鬥法;《暗花》與梁朝偉在鏡陣槍戰;《真心英雄》與黎明惺惺相惜。雙雄格局並不純粹票房考慮,而是韋家輝深信主角的每個決定,都會影響彼此的命運,從而產生化學作用。 

背後女人

韋家輝作品慣以男性主導,以致女性角色都在主角背後默默支持。如《義不容情》的雲姨(蘇杏璇飾),含辛茹苦養大四名養子女;《大時代》的玲姐視方家子女為己出,一人打兩分工;《真心英雄》的梁藝齡為籌錢幫青雲報仇,不惜出賣肉體。直至後來作品起用鄭秀文,女性戲份才越來越重。 

角色執迷

若仔細留意《大時代》,不難發現所有角色都存在執迷——展博沉迷股海、丁蟹癡戀玲姐、濟哥迷信道教、慳妹慳家成癖;而《馬場大亨》的黃日華,明知內地禁賭也要興建馬場;《真心英雄》的青雲,跛了也要攀爬上天台報仇。直至《大隻佬》論因果業障,劉德華的角色最終放下執迷,也是韋家輝的蛻變。 

宿命論 

宿命論(Fatalism)是韋家輝作品其中一個重要命題,無論筆下角色如何掙扎,始終擺脫不到命運。《暗花》中,梁朝偉刻意剃頭、頸刻紋身來模仿青雲,仍是被小混混所殺。《真心英雄》中當黎明問算命師他會否開槍?算命師答「不會」,黎明即一槍轟其大腿。之後青雲問算命師同一問題,算命師因怕死答「會」,結果青雲還是朝他的腿開槍。 

惡有惡報

在宿命論影響下,好人角色未必善有善報,但壞人一定惡有惡報,下場更是相當慘淡。《大時代》的丁家四兄弟,全部墮樓身亡;《誓不低頭》的陸國榮(曾江飾)生癌兼死於監獄;《義不容情》的丁有康被判絞刑;韋家輝曾說,他相信性本善,而人性光輝永遠能戰勝邪惡。

黑色幽默

愛走偏鋒的韋家輝,經常借黑色論調來突出荒誕,並增添喜劇感。《一個字頭的誕生》裏,大寶(張達明飾)並非仇家劈死,而是被自己人開車撞到血肉模糊;《暗花》青雲的頭顱被瓦礫割開,身首異處;梁朝偉的死更不「英雄」,被連名也沒有的小混混隊冧,最後被分屍埋葬。

(蘋果日報)有片睇
======================================================================
韋家輝作品大晒冷 

深宵重播電視劇《大時代》,掀起一股韋家輝熱,早在80年代加入無綫任編劇的他,歷年來曾經編、導、監製很多經典影視作品。 






































(蘋果日報)

沒有留言:

張貼留言