KKground... ......................... . 搜尋文章請按首頁左上角...................................................................................................@留言請按我@

2010年12月5日 星期日

[新聞] 黎耀祥:錢畀唔到我安全感

戲內的柴九、劉醒,出身草根,憑着靈活的頭腦及對生命的熱誠,終闖出名堂。戲外的黎耀祥,同樣出身基層,憑着對戲劇的熱愛,終名成利就。不過,成名後,他的價值觀轉變,他發現成功的意義不在於物質,「金錢」對他來說只是一個概念。

記者:陳皓怡、劉碧思
攝影:程志遠
髮型: Ivan Lee@Headquaters
場地: Harlan's@The One( 2972 2222)

黎:黎耀祥 記:記者

黎:成功嘅意義唔係物質。你唔好以為成功咗,可以食四餐,原來唔得 o架喎,你都係只可以食兩餐。可能要食得更少,因為唔可以畀自己肥,我拍《義海豪情》時,只係可以食粥水。粥水,食到你幾錢?
記:可有想過退休?
黎:我以前相信一世都做戲, 10至 20年前,我相信自己係一個會死喺舞台嘅人,浪漫到不得了。人大咗,知道冇完美嘅浪漫,如果唔死喺舞台,咁我點死?到底做到冇能力工作,退休返屋企,抑或趁仍行得走得就退落嚟呢?我冇答案。
記:你會否為自己準備一筆錢作退休?
黎:我需要。我係一個冇安全感嘅人,但安全感唔在於一嚿錢,係在於你自己嘅信心。冇信心就算有嚿錢都冇用,當然有嚿錢又好過冇。
記:你要幾多錢先夠退休?
黎:我成日都計緊呢條數。例如一餐要食幾多錢飯,問題你食乜。去茶餐廳食早餐就 20蚊,買餸返屋企煮飯,基本上 50蚊已經好好,即係話你每日食 70蚊嘢。唔計住、唔計着,即係話一個月只係需要 2100蚊,你就可以維持生命,一年大概 2萬零蚊, 3萬蚊唔使。畀足 3萬蚊, 10年都只係 30萬, 20年只係 60萬,即係話你有幾十萬就已經叫有嚿錢退休。


憑着柴九(圖)及劉醒(右圖)兩個角色,令黎耀祥名成利就。



「股票係同自己賭」


黎氏夫婦沒計劃留錢予兒子,希望有生之年用晒積蓄。

記:你忽略了通脹因素。
黎:大家太視通脹如洪水猛獸,所謂通脹,一年蝕 2%,再第二年蝕 2%,應該冇 10%。就當一日 70蚊,蝕 7蚊,每日 63蚊都食得飽,但可能食少啲。
記:那你不會為對抗通脹,投資增值?
黎:二點幾巴仙通脹,你以為好高,但你唔好唔記得,投資可能蝕 10%。我有買過股票,經歷過唔同嘅金融風暴,我發覺呢個世界冇一樣嘢係賺梗。就好似人生一樣,賺梗大家唔使打工,做嗰樣嘢咪得囉!

「唔貪不如唔賭」

記:總要做點事,令資產不致被通脹蠶食吧。
黎:我一世人買過幾隻股票,仲要吼大跌市時,以為一定穩陣,後來我發現,股票係一個自己同自己賭嘅遊戲,你輸,唔係輸畀個市場,係輸咗心理。當你蝕嘅時候唔想賣,當你賺嘅時候又唔捨得放,到頭來蝕晒落去。
記:談談你的股票投資經歷。
黎:曾經我叫人唔使買樓,買股票就得。每個月只係賺 5%,一年就有 60%回報。唔貪吖,出 100蚊,我賺 5蚊啫。 99、 00年,我淨買藍籌,和黃(013)嗰陣成日都升,成日都由 68蚊升到 72蚊,跟住你就賣咗佢,等佢跌番落嚟。一個月只係捕一次啫!但你發覺,當跌嘅時候會一直跌落去,之後你明白,呢個遊戲都係多餘,股票真係一個賭博。不過,人好得意,順風順水時永遠唔會諗原因,但當跌市持續,就明白原來 5%都升唔到上去,你賺咗 5%、 10%,但會輸番 40%。
記:邊隻股輸得最多?
黎:一隻快餐股,廿幾年前,由幾蚊跌到落幾毫,總之剩返十分一。樓唔會跌到十分一,就算跌到落十分一都唔緊要,因為你住咗。股票你拎返屋企做乜?用嚟墊咗枱,然後話我墊過枱當賺咗?
記:既然知道致命傷,克服它不就可以了嗎?
黎:如果我要控制埋我嘅貪心,我咁偉大、我咁完美,咁做乜去賭?投資想貪心,唔貪不如唔賭!

黎耀祥簡歷
年齡: 46歲
家庭狀況:已婚,育有 13歲兒子黎正橋,妻子 Julia兼任丈夫經理人
家庭背景:家中排行最小,黎父曾任職消防員,一家住在消防宿舍,黎父退休後遷往順利邨

演藝事業
1996年:在《西遊記》中飾演豬八戒
1998年:離開無綫,拍過電影以及亞視的劇集
2002年:重返無綫
2008年:憑《秀才愛上兵》贏得「最佳男配角」
2009年:憑《巾幗梟雄》柴九一角成為三料視帝
2010年:以《巾幗梟雄之義海豪情》的劉醒,競逐最佳男主角

唔會畀錢個仔買樓


黎耀祥說,兒子具備目標堅定、計劃周詳、善於交際等生意人特質。

眼前的「視帝」,就算再好演技,談到兒子,仍不能掩飾那份滿足。
記:有冇為孩子準備教育基金?
黎:冇。冇呢個計劃,我點知佢讀唔讀到。我家嘅生活智慧係跟上一代,我爸爸媽媽做到幾多就幾多,冇得幫你做晒所有嘢。人係隨着自己每一步成長,只要用心行就唔會輸,你一定會賺到啲嘢。如果你想去讀書,你會諗辦法去讀,如果連呢關都過唔到,你都唔會讀書,讀咗都冇用。
記:如果有一日兒子問:「爸爸,可唔可以借首期畀我買樓?」
黎:唔得。冇錢買樓咪租樓囉。如果佢冇本事,我剩錢畀佢會害死佢,佢叻嘅話亦唔使剩錢,即係到最後都唔使剩錢畀佢。
記:如果有一日小朋友問:「爸爸,可唔可以打本畀我做生意?」
黎:可以。
記:買樓跟做生意有乜唔同?
黎:買樓唔會生錢,你有睇過《窮爸爸富爸爸》,資產其實係負債。我點解要畀錢你買樓,然後你去供樓,去欠銀行錢。
記:唔怕佢做生意蝕咩?
黎:唔緊要,你蝕咗錢,但你賺到人生經驗。人生唔一定要賺錢,人生賺嘅係經驗。

買樓永遠冇錯


黎耀祥認為買樓是錯不了的投資,但租樓亦無不可。

香港人投資,離不開股、樓。黎耀祥買過 3層樓,每次都是為了換樓,除了第一層要蝕,其後均冇輸。「買樓永遠冇錯,因為你一定住咗,呢個係你最基本翻本嘅地方。」首次買樓向外父借錢,他說自己其實不急於買樓,只是戰勝不了枕邊人。
如果主動權落回他手,他認為樓不一定要買,租亦無不可。「點解要買樓?我哋上一輩都冇人買樓。」他回想,當消防員的父親獲分配宿舍, 200餘呎單位 8個人住,「當時幾兄弟個個瞓地下,開心到不得了,因為唔使瞓街。」其後父親為退休作準備,申請公屋,「等咗 10年上樓,住順利邨,使幾萬蚊裝修,好開心,人生第一層樓可以裝修。」即使不是自置物業,仍能安居樂業,他問:「唔買樓有乜問題?」
寧租不買,另一原因是租務市場是一個真正實用的市場,沒有他口中的「炒租」概念。何謂「炒租」?即係甲租了一層樓,然後租給乙,乙再租予丙。「炒兩手『租』,就賺到錢,呢個唔可能。」

黎耀祥物業投資

2007年 深井碧堤半島約 1200平方呎單位
買入價: 557.3萬元 賣出價:- 賬面賺蝕:-

2000-2007年 廣播道星輝豪庭 1593平方呎單位
買入價: 708萬元 賣出價: 740萬元 賬面賺蝕:賺 32萬元

1996-1997年 牛池灣威豪花園
買入價:約 260萬元 賣出價:約 200萬元 賬面賺蝕:蝕約 60萬元

資料來源:被訪者及土地註冊處

【後記】: 30年之約



黎太說,黎耀祥只有兩件玩具,兒子與工作。她的意思是,有了他們,黎耀祥就已經很滿足。
訪問完結前,黎耀祥再提起兒子,「我個仔係一個生意人嚟 o架,將來你哋呢啲 auntie睇住佢呀。到佢出嚟做生意,你再訪問佢,同佢講,『我 30年前訪問過你爹哋,今日你間公司上市喎……』」
醒哥,你曾經撰文,提到「我的演戲生命是一生一世的」。今天你亦說,「我以前相信一世都做戲,相信自己係一個會死喺舞台嘅人,幾浪漫,浪漫到不得了。」不過,小記不想 30年後仍是小記,這並不浪漫!

沒有留言:

張貼留言